Objednávate si termíny telefonicky? Rezervácia v reštaurácii, u kaderníčky, kozmetika, zubár či ortopéd. V ideálnom prípade je telefonát úspešný a termín je raz-dva zarezervovaný. V mnohých prípadoch však prvý telefonát úspešný nie je. Chcete termín? Musíte telefonát zopakovať. Alebo zmeniť spôsob objednávania. Prečo sa to deje a ako vyriešiť neúspešné telefonáty?
Žijeme rýchlo. Chceme si veci zorganizovať, aby sme ich počas dňa stihli absolvovať čo najviac. Bez zbytočného čakania. S výsledkom – vybavené.
Zdvihneme telefón, objednáme si konkrétny dátum a čas, kedy sa dostavíme na miesto, zapíšeme do kalendára a vybavené, termín je zarezervovaný. Toto je ideálny stav. Zamyslite sa nad tým, koľko takýchto ideálnych telefonátov sa vám podarí zrealizovať na prvý krát. Málo, že?
Musíte telefonovať x-krát, aby ste dostali termín. Držať v hlave úlohu VOLAJ, skúšať, vyzváňať a stále nič.
Čo môže byť príčinou neúspechu? Čo sa vlastne deje na druhej strane?
Telefón zvoní a na druhej strane niekto zodvihne
V ideálnom prípade dohodnete termín. V tom horšom nie. Prečo?
Druhá strana navrhuje termíny, ktoré vám v žiadnom prípade nevyhovujú – musíte hľadať alternatívu a absolvovať celý proces telefonátov od začiatku, alebo si zariadiť čas inak.
Potrebujete čo najskorší termín, ale v danom momente je všetko obsadené a vy si nemáte ako odsledovať, či sa niečo uvoľní v čase, ktorý by vám vyhovoval.
„Podnikám a väčšinu času trávim za volantom. Svoje firemné aj voľnočasové aktivity riešim zväčša telefonicky. Pri objednávaní sa na termín je úplne bežné, že som za volantom a nemám pri sebe diár, aby som mohol navrhované termíny potvrdiť. Po hodine jazdy zastavím a zväčša si už nespomeniem, že som mal niekam volať. Ak aj áno, nie vždy mi zodvihnú telefón a celý kolotoč sa opakuje“, hovorí Jozef.
Telefón zvoní a na druhej strane nik nedvíha
Rozmýšľali ste niekedy nad tým, prečo a ako je možné, že vám telefón nie vždy zodvihnú? Nie? Niet sa čomu diviť. Po opakovanej skúsenosti ste si jednoducho zvykli.
Čo sa môže diať na druhej strane, keď sa práve snažíte dovolať?
Niekedy si spomeniete až po pracovnej dobe prevádzky, inokedy je personál vyťažený a musí sa venovať svojím zákazníkom. Niet sa čomu diviť. Náš zákazník je náš pán a hlavne vtedy, keď je v prevádzke.
Sem – tam sa stane, že personál nechce byť pri svojej práci rušení a to natoľko, že si svoje zvonenia jednoducho stlmia alebo celkom vypnú. Bežná prax. Poznáte to? Musíte sa sústrediť na svoju prácu, rozmýšľate a zrazu vašu pozornosť vyruší cinknutie sms správy, messengeru alebo telefonát. Následne sa musíte znovu dostávať do obrazu.
Máme leto a teda aj dovolenkové obdobie. Bohužiaľ nedá sa byť aj v prevádzke a vybavovať zákazníkov a ich objednávky a rovnako byť aj na dovolenke. Jednoducho nie vždy sa podarí včasne informovať svojich zákazníkov o tom, že má personál dovolenku. Či už jednodňovú alebo týždňovú. V takomto prípade voláte márne a svoje termíny dokladáte na neurčito.
To všetko sú objektívne dôvody (a je ich oveľa viac), pre ktoré sa nedovoláte a nedohodnete si termín.
Skúšate volať znova.
Možno raz, možno desať krát. Neviete prečo nik nedvíha. Ak budete mať šťastie, trafíte správny okamih a nakoniec sa dovoláte a možno si dohodnete termín.
Zabudnete volanie zopakovať a termín nedohodnete.
Takéto plánovanie stojí čas, trpezlivosť a nie vždy pozitívny výsledok.
Bežne sa stáva, že sa chcete objednať k lekárovi na preventívnu prehliadku, ale na druhej strane opakovane nik nedvíha. Aký je výsledok? Vykašleme sa na preventívku…
Alebo vyvolávate kaderníčke, tri krát denne, týždeň a stále nič. Nakoniec to vzdáte a nájdete si inú, lebo chcete nový účes. Po dlhej plánovacej aktivite.
Opakované telefonovanie znamená zmeny v plánovaní a zaberá kopec času. Ako by sa tento celý kolotoč telefonistu dal zvládnuť jednoduchšie? Šetrite čas a stavte na prehľadnosť! Predstavte si, že by existoval online spôsob objednávania alebo rezervácie termínu. Ako? Cez rezervačný portál.
Prehľadne vidíte služby a voľné termíny v prevádzke. Jednoducho si zvolíte termín, ktorý vám vyhovuje a kedykoľvek sa objednáte. Svoje termíny prehľadne vidíte vo svojom účte. A ak sa vyskytnú nečakané okolnosti môžete si svoj termín jednoducho presunúť alebo aj zrušiť. A to online! Nemusíte nikam volať a čakať, či vám niekto zodvihne a navrhne vám vhodný termín.
Fikcia? Určite nie! V prehľadnom diári zvolíte pre vás vhodný dátum, čas a rezervácia je na svete.