100 dní ako manažérka slovenských blogerov
…a hľadanie odpovede na otázku či má projekt Asociácia Blogerov budúcnosť
Tento príbeh sa začal odohrávať v polovici októbra 2016, kedy na Slovensku vzniká vôbec prvý oficiálny projekt zastupujúci blogerov s názvom Asociácia Blogerov. Jeho ambicióznym cieľom je prepájať blogerov so značkami a zároveň slovenské blogerské talenty vzdelávať. Myslela som si, že Slovensko je na takýto formát pripravené.
Prvé odozvy na Asociáciu blogerov
Bolo to krásne obdobie plné eufórie a nadšenia. Po rozhovoroch s blogerkami a blogermi som mala spokojný úsmev na tvári. Ich problémy boli ako cez kopirák. Všetci sa sťažovali na neúctu zo strany marketérov, padli silné slová ako vykorisťovanie a zneužívanie, práca pod cenu a zadarmo. Blogerov najviac rozčuľovalo, že zvučné značky s reklamou na každom dostupnom médiu od nich chceli product placement for free a ako odmenu ponúkali propagáciu na sociálnych médiách, možnosť zviditeľniť sa alebo vzorky produktov. Nebolo to pre mňa nič prekvapujúce a nové.
Sama som foodblogerka a viem, že sa to naozaj deje. Stále… Po rýchlom čase moje nadšenie opadlo.
Hokus pokus s Asociáciou blogerov
Asi si zmením meno na Jana Malaga Kúzelníková. Dať dokopy za tak krátky čas skupinu úžasných blogeriek a blogerov, zrealizovať prvé školenia, dohodnúť prvé biznis stretnutia a zákazky… nedúfala som v to, že to bude takto fungovať a budeme realizovať kampane pre brandy ako Kaufland, Lidl, Palma, Melina, … Našli sme dokonca rovnako nadšených bláznov ako sme my.. Boli ochotní pustiť sa s nami do budovania slovenskej blogerskej scény a vyčlenili si čas na to, aby odovzdávali na školeniach svoje know- how blogerom.
Zmienená eufória čiastočne opadla. Nestíhame sa tváriť nadšene, lebo pracujeme. Z týždňa na týždeň sa však dokážeme nakopnúť, vymyslieť niečo nové a kreatívne, pretože sme dali dokopy super tím. Chrbát nám kryje 15 spriatelených firiem a vďaka ambasádorke projektu, Kristíne Farkašovej, sme naplno rozbehli divíziu influencerov (o 3 mesiace skôr ako bolo v pláne).
Udržať tento biznis model chce silný žalúdok. Stavila som na lean manažment. Ten sa mi osvedčuje aj v súkromnom živote. Vďaka tomu, len po 100 dňoch fungovania Asociácie Blogerov, poskytujeme blogerom a blogerkám účtovné a právne poradenstvo, realizujeme mEATingy a workshopy, denne pripravujeme množstvo cenových ponúk pre marketingové oddelenia. Dohodli sme 22 honorovaných zákaziek. Naše žalúdky sa neraz triasli od vzrušenia i hladu.
Keď píšem tieto slová a myslím na to, že nás najbližších 100 dní a 100 nocí čaká príprava súťaže Bloger roka a Blogger academy, v duchu si medlím ruky, zároveň tie ruky spínam do modlitby a neraz zatínam aj v päste. Držte nám palce.
Asociácia Blogerov www.asociaciablogerov.sk
Elite Blogger www.eliteblogger.sk
Bloger roka www.blogerroka.sk
Blogger academy www.bloggeracademy.sk
Najlepšie blogy www.najlepsieblogy.sk
Content agency www.contentagency.sk
Autor článku: Jana Malaga, CEO Content agency