Nebývalý záujem prejavili počas tohtoročného veľtrhu CONECO – RACIOENERGIA 2016 návštevníci o spoločný stánok Zväzu chemického a farmaceutického priemyslu (ZCHFP) SR, v ktorom sa predstavili štyria jeho členovia – CHEMOLAK a. s., Smolenice, SLOVLAK Košeca, a. s., Košeca, DUSLO, a. s., Šaľa a FORTISCHEM, a. s., Nováky. Vystavujúce firmy spoločnou účasťou si zabezpečili priamy kontakt so zákazníkmi a posilnili svoj imidž. Prekvapujúco vysoká bola hlavne návštevnosť, čo členovia sekretariátu ZCHFP SR, ktorí sa zúčastnili veľtrhu, zhodnotili pozitívne. Informovala o tom generálna sekretárka ZCHFP SR Ing. Silvia Surová.
,,Veľtrh CONECO bol v minulosti výkladnou skriňou nielen slovenského, ale i stredoeurópskeho stavebníctva. Každá firma, ktorá v odvetví niečo znamenala, alebo chcela znamenať, sa uchádzala o výstavnú plochu na veľtrhu, ktorej nebolo nikdy dosť a areál bratislavskej INCHEBY praskal vo švíkoch. Záujem vystavovateľov však v posledných rokoch klesol. Dôvodov je niekoľko. Veľkú úlohu zohral rozvoj internetu, zmenili sa obchodné praktiky firiem, ktoré postupne dobudovali systém regionálnych obchodných zástupcov, sietí firemných skladov resp. predajní, na trh vstúpili silní nadnárodní hráči, ktorí prevzali významnú časť trhového podielu a trh sa celkove stabilizoval. Svoju úlohu zohrala aj recesia stavebníctva po kríze v roku 2009. Firmy buď výrazne zredukovali veľkosť a vybavenie výstavných stánkov, alebo sa na veľtrhu už niekoľko rokov vôbec nezúčastňujú. Usúdili, že náklady na účasť sú vyššie ako výnosy zo zvýšenia tržieb v dôsledku účasti,“ vysvetlila vývoj v predchádzajúcich rokoch Silvia Surová.
Dodala, že ZCHFP SR sa rozhodol vyskúšať po niekoľkoročnej prestávke, či je to stále naozaj tak, že účasť na veľtrhoch prestala byť užitočná. Zväz sa rozhodol pre účasť formou spoločného stánku pod hlavičkou ZCHFP SR, aby sa jasne prezentoval prínos chemického priemyslu pre stavebný sektor. Na ponuku Zväzu zareagovali 4 členské organizácie:
- CHEMOLAK a. s., Smolenice, prezentovala sortiment farieb, lakov a pomocných prípravkov na minerálne, drevené a kovové súčasti priemyselných stavieb a obytných domov,
- SLOVLAK Košeca, a. s., Košeca, prezentovala sortiment farieb a lakov na minerálne, drevené a kovové súčasti priemyselných stavieb a obytných domov,
- DUSLO, a. s., Šaľa, prezentovala svoj sortiment polyvinylacetátových lepidiel a disperzií,
- FORTISCHEM, a. s., Nováky, prezentovala PVC profily na výrobu okien a dverí a fasádny obkladový systém.
Efektivitu účasti na veľtrhu CONECO – RACIOENERGIA 2016, ktorý sa konal v dňoch 6. – 9. apríla 2016 si musí každá z uvedených spoločností vyhodnotiť sama a už teraz máme pozitívne odozvy. Prekvapujúco vysoká návštevnosť veľtrhu môže byť podľa názoru Zväzu spôsobená týmito faktormi:
- Na internete je už toľko informácií o výrobcoch a dodávateľov stavebných výrobkov, že potenciálny zákazník sa len ťažko dokáže zorientovať a rozhodnúť sa pre to, čo skutočne potrebuje
- Na veľtrhu sú zástupcovia – špecialisti výrobcov, ktorí sú schopní odpovedať na konkrétne otázky návštevníkov veľtrhu – potenciálnych zákazníkov; osobný kontakt je nenahraditeľný
- Priaznivý hospodársky vývoj sprevádzaný nárastom zárobkov
- Prvé resp. nové bývanie si zakladajú silné ročníky mladých ľudí narodených v 80-tych rokoch minulého storočia (ľudia vo veku okolo 30 rokov)
- Mimoriadne nízke úroky hypotekárnych úverov spôsobené nulovou infláciou a i.
,,Hodnotu rozdielu medzi sumou nákladov na účasť na veľtrhu a sumou zvýšenia tržieb v dôsledku účasti nie je možné presne spočítať. Je však potrebné zobrať do úvahy aj dopad na imidž firmy, možnosť priameho kontaktu s potenciálnymi zákazníkmi a pod. Záujem o účasť na veľtrhu CONECO – RACIOENERGIA 2017 ukáže, ako zúčastnené firmy vyhodnotili účasť na tohtoročnom veľtrhu,“ uzatvorila Silvia Surová.