Ak podnikáte v maloobchode/veľkoobchode, určite viete, že jedným z kľúčov k úspechu je priniesť na trh kvalitné produkty za výhodné ceny. Veľa možností v tomto smere ukrýva ázijský trh. Čo takto dovážať tovar práve z tejto časti sveta?
Vzdialenosť zvyšuje možné komplikácie a riziká
Iste, dovoz tovaru z Číny, či iných ázijských krajín môže byť komplikovaný a v istom zmysle aj rizikový. Predsa len, je to veľká vzdialenosť, čo komplikuje nielen prepravu, ale aj možnosti osobnej kontroly dodávateľov, nemusia tu platiť európske normy a potenciálnych problémov by sme našli určite viac.
Žiadny z tých problémov by vám však nemal stáť v ceste tomu, aby ste svoje podnikateľské aktivity rozšírili smerom do Ázie. Obchodovanie s Áziou totiž môžete robiť aj sprostredkovane a nechať to na profesionálov so skúsenosťami. Ako to funguje?
Postup sprostredkovaného nákupu tovaru v Ázii
Začína sa výberom vhodného dodávateľa, ktorý dokáže vyrobiť produkt presne podľa vašej špecifikácie. Aby ste si mali na základe čoho porovnať aj ceny, dostanete vypracované ponuky od viacerých dodávateľov. Aj po výbere dodávateľa ešte nasleduje vyjednanie čo najlepšej ceny, ktorá je možná v rámci zachovania požadovanej kvality produktov.
Vybraný dodávateľ vám najskôr pošle vzorky tovaru, aby ste sa ešte pred začatím výroby uistili, že produkt naozaj spĺňa všetky vaše požiadavky. Po výrobe vašej objednávky ju pred odoslaním osobne skontrolujú skúsení inšpektori, aby ste mali istotu, že požadovaná kvalita bola na 100 % dodržaná.
No a na záver je tu (pochopiteľne) doručenie. Aj pri tejto poslednej fáze nákupu tovaru v Ázii sú potrebné skúsenosti a profesionálny prístup. Na jednej strane preto, aby ste tovar mali čo najrýchlejšie a čo najvýhodnejšie, ale tiež preto, že pri dovoze z Číny clo môže byť tiež komplikáciou. Aj colné konanie totiž môže predĺžiť termín doručenia a tiež nepríjemne predražiť prepravu. Najlepšie preto je nechať to na skúsených profesionálov.
Zdroj obrázka:
Autor: Pongchart B / Shutterstock.com