Nadácia VIA BONA (Dobrá cesta) nominovala akciovú spoločnosť Vincentka na Cenu Via Bona v kategórii Dobrá firma. Spolu s Vincentkou sú vo finále tejto kategórie aj ďalšie dve firmy a to Vojanovy sady a Bonami. Cena je určená pre tých, ktorí vo svojom okolí spájajú biznis s dobročinnosťou.
Prostredníctvom Ceny Via Bona oceňuje nadácia inšpiratívne filantropické počiny. V tomto 22. ročníku bolo spolu na Cenu Via Bona nominovaných 120 príbehov dobra v 4 kategóriách. Zo všetkých stodvadsať zaslaných nominácií vybrala nezávislá komisia tri finálové príbehy v štyroch kategóriách (Srdciar, Mladý srdciar, Dobrá firma, Darcovská výzva). V každej kategórii bude ocenený príbeh, ktorý získa od verejnosti najväčší počet hlasov.
Príbeh Vincentky
Vďaka prírodnému bohatstvu, na ktorom je založená, je firma Vincentka neodmysliteľne spätá s kúpeľným mestom Luhačovice. Vyrába liečivú vodu z miestneho zdroja, a preto sa tiež prirodzene zaujíma o histórii miesta, v ktorom pôsobí. ,,Sme relatívne menšie rodinnou spoločnosťou, ale spojenou s viac ako 300 ročnou úžasnou históriou známej minerálnej vody, ktorá je veľkým prírodným darom pre Luhačovice i celý región. V priebehu dvadsaťročnej existencie spoločnosti sme si uvedomili potrebu prejaviť úctu, pokoru a rešpekt k tomuto daru. Formou filantropických aktivít pomáhame a podporujeme rad všeobecne prospešných, spoločenských a kultúrnych podujatí, ktoré sa v Luhačoviciach a okolí každoročne odohrávajú,“ hovorí Ladislav Šumšal, spolumajiteľ a predseda predstavenstva Vincentky. Pán Šumšal je známy aj svojimi súkromnými dobročinnými aktivitami.
Firma sa venuje dobročinnosti v podstate od svojho založenia, teda od roku 1998. Vincentka je napríklad dlhodobým podporovateľom lokálneho festivalu Lúhovaný Vincent alebo charitatívnej organizácie Korunka Luhačovice. Podporuje tiež aktivity okrášľovacieho spolku Calma, ktorý tak môže organizovať množstvo kultúrnych programov v regióne, ako je Slávnosť vtáčích búdok, Otváranie prameňov alebo Klobúkový deň.
Vincentka tiež spolupracovala s mestom Luhačovice pri realizácii štyroch detských ihrísk, sponzoruje každoročne hudobný Festival Janáček a Luhačovice, Luhačovický saxofónový orchester, Spevácky súbor Janáček, Divadelné Luhačovice. Pravidelne spolupracuje s Múzeom juhovýchodnej Moravy v Zlíne, a to konkrétne s jeho pobočkou Múzeom luhačovického Zálesí, podporuje letné tábory diabetických detí. Celková finančná aj vecná hodnota všetkých dobročinných aktivít firmy sa pohybuje okolo pol milióna korún ročne.
,,Luhačovice sú malebné moravské kúpeľné mesto, ktoré navštevujú ročne desaťtisíce nielen pacientov, ale aj hostí z Česka a zahraničia. Aby tomu tak bolo aj naďalej, je potrebné zabezpečiť prvotriedné liečenie s využitím tunajších prírodných minerálnych liečivých vôd, klimatických podmienok, ale aj pestré a kvalitné kultúrne a spoločenské zázemie – a tu vidíme zmysel našich aktivít,“ dopĺňa Ladislav Šumšal.
Vincentku nominovali: Luhačovický okrašľovací spolok Calma, Lúhovaný Vincent, z.s., Múzeum luhačovického Zálesí.
Hlasovať môžete do konca apríla tu: https://cenaviabona.cz/pribeh/vincentka/
Ceny odovzdajú v máji
Okrem toho vyberie Nadácia Via zo všetkých došlých nominácií jeden príbeh, ktorému udelí čestné uznanie za Dobré susedstvo. Slávnostné odovzdanie cien sa uskutoční 22. mája v Prahe v rámci takzvaného Susedského týždňa, ktorý nadácia tiež organizuje.
Na stránke nadácie sa píše o tohtoročnom výbere nominovaných: ,,Chceme čeliť občianskej pasivite, rezignácii na verejné dianie, nezáujmu o druhých, nedôvere medzi ľuďmi. Preto sme tento rok hľadali príbehy tých, ktorí akýmkoľvek spôsobom konajú dobro pre svoje okolie, či už v rámci najbližšieho susedstve, regiónu alebo celej republiky – v duchu dobrého susedstva. A práve tie sú mottom tohto ročníka.“
V kategórii firiem ide o tie, ktoré vo svojom okolí spájajú biznis s dobročinnosťou. Inšpiratívne príbehy podnikateľov, malých a stredných firiem (do 250 zamestnancov), ktoré v spolupráci s miestnou komunitou menia svoje okolie k lepšiemu. Dobré firmy pomáhajú premyslene, zodpovedne, v dlhodobom horizonte a v mieste, kde pôsobia. Okrem finančného darcovstva je pre nich dôležitá aj nefinančná podpora, napríklad zapájanie zamestnancov, zdieľanie skúseností a iné.